gårdagen


han inte skriva något igår för jag kom hem vid 22.00 och så skulle jag duscha så blev det jätte sent.
fick iaf rida en stor ljusbrun häst som heter gustav. han var verkligen en tjur gris. han var jätte sur. vi red jätte lite för det tug lång tid innan alla hade blivit fixade imed att alla behövde hjälp första gången.
det var jätte mycket man skulle hålla reda på när man red ryggen, axlarna, benen och armarna, lite svårt men det är ju första gången och det går nog bättre nästa gång. (hoppas jag!)
vi red genom slalom mellan koner det var nog det ända vi gjorde men det var jätte kul. efter vi hade ridit så gick vi in med hästarna i deras boxar. det första gustav gjorde när jag gick in med han det var och ta ett äpple som låg i hans så kallade matskål. då märkte man att han var hungrig och det var därför han var så tjurig. när jag skulla kratsa fram hovarna så var han jätte tjurig för han stog och slog med bakbenen i väggarna, då blev jag lite rädd. han var likadan när jag skulle borsta honom men då sa min lärare att jag inte behövde göra det för han började bli lite otålig, så han fick sin kvällsmat och så fick han stå där och vara svettig och smutsig under hovarna.
ikväll så åker vi till oliver för han fyller år imorgon och då hoppas jag på jätte mycket god mat och det tror jag att jag har tur med för nu är jag riktigt hungrig och vi ska äta äcklig ärtsoppa.
försökte också fixa en blogg på devote precis men inget mail kom till min hotmail. det gick inte att logga in för man ska göra något konstigt på mailen och sen funkar det men nu kom inte det och jag blir arg!
om det hade funkat så skulle julia hjälpa mig med en design och devote är mycket roligare. alla dom som har bloggar där dom har så fina designer.
ljust nu så ska vi ha val imed att vi inte har någon lärare i klassrummet så orkar jag inte jobba så nu försöker jag göra ett långt inlägg för det är roligt och nu börjar jag bli lite stressad för jag är inte klar med matteplaneringen för denna veckan och det är nog 3 avsnitt! ;o
men nu ska vi strax äta och jag hoppas att jag hör av mig senare ikväll.

mk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0