ridlektion 1.


första dagen på en riktig ridlektion på 5 år. igår var jag på min första ridlektion som sagt, det gick framåt. jag får nog erkänna att så mycket som jag skakade hela den timman så mycket har jag nog aldrig skakat.
först så gick vi igenom säkerhetssaker och sen gick vi ner och hon visade hur man borstade, kratsa hovarna, sadla och tränsa. jag fick prova på att både sadla och tränsa. det var jätte krångligt att sadla för att hästen MATILDA som hon visade på var dubbelt så stor som mig och sadlarna är så tunga så den blev helt vikt och konstig, men tränsningen gick bättre. jag trodde den skulle vara jätte svår men det var rätt så enkelt.
jag skulle jätte gärna vilja rida på MATILDA bara jag växer några meter till så skulle det nog gå utmärkt. i med att vi var sista gruppen för dagen så får vi ge dom kvällsmat och moka lite hos dom. längtar sjukt mycket tills på torsdag nu
.
första geografiprovet idag, kan säga att jag har nog aldrig kännt mig så nöjd efter ett litet prov. det gick super duper bra. Hade hjärn släpp på vad bulgariens huvudstad hete men det kom jag på efter att sofia sa något om sudd eller något hahahah.
tidningar imorgon och jag vill inte kommer komma hem med brutna ben, armar och alla mina små tår och fingrar efter att ha ramlat flera gånger med cyklen... usch.... nu ska jag snart äta kladdkaka för att vi fyrar emma idag och sen ska jag sätta på en film och bara mysa. har ingen aning om vilken film men vi får se vilken det blir, en lång iaf. (; försöker att komma på en ny design till bloggen men det går inte så bra.
tack för gästbloggningen emma!

mk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0